Ook dit jaar is er opnieuw een spette... Contact Login
29 JUN 2024

Kleiduifschieting in de kleiputten

Op zaterdag 29 juni 2024 wordt voor de 26° keer de kleiduifschieting georganiseerd in de kleiputten te Egem!
Vorige edities waren er meer dan 350 schutterrondes!

De standen zijn open van 10u tot 16 u!
De locatie waarin de kleiduifschieting zich afspeelt is dan ook uniek en zorgt er voor dat er ieder jaar opnieuw een prachtig en verrassend parcours kan worden uitgestippeld. Schutters komen van overal uit het land, zelfs enkele uit Noord-Frankrijk, naar onze jaarlijkse schieting die een klassieker geworden is in het milieu. Er zijn fervente en bijna semi-professionele kleiduifschieters bij, maar ook jagers, van klein en groot wild, die in de zomer hun schietkunst onderhouden in het kleiduifcircuit.

Het competitieparcours ziet eruit zoals vorig jaar met 3 standen.
De 2 oefenstanden blijven behouden.
Wie niet wil deelnemen aan de competitie, zal naast de 2 oefenstanden ook afzonderlijk kunnen betalen voor een competitiestand.

De deelnameprijzen zijn:
- 20 € voor het jacht parcours voor 27 clays
- 8 € voor individuele verkoop per stand (vijver-bos-duif) alsook oefenstand (trap).

Inschrijven kan via onze webshop.

We zijn nog aan het kijken voor een serieuze verrassing voor de fervente schutters.
Volg zeker onze site en Facebookpagina voor verder nieuws hieromtrent.

Alles verloopt stipt volgens de regels van veiligheid en orde onder de leiding van de clubleden, die de schiettoestellen bedienen, de volgorde toepassen en nota nemen van de schietresultaten, die in aanmerking komen voor een mooie prijzenpot van vele honderden euro’s.

Intussen is er in de grote tent mogelijkheid tot bestellen van een hapje en een drankje.
Rond 17u zal in de tent de prijsuitreiking plaatsvinden.

De opbrengst van dit evenement wordt geïnvesteerd in de talrijke projecten die we steunen.
We kijken er naar uit om jullie zo talrijk als mogelijk te mogen ontvangen.

Ook dit jaar is er opnieuw een spetterend fundraising weekend eind Juni

bekijk alle activiteiten

Mivalti

Lions Tielt steunt sinds jaar en dag MIVALTI in Tielt.

Van bij het ontstaan van MIVALTI heeft Lions Tielt zich hiervoor geëngageerd, met bijdragen afkomstig van clubactiviteiten. Er worden bepaalde aankopen of activiteiten gefinancierd bvb. aankoop minibusjes, inrichting van een ergotherapie en vooral uitbreiding van gebouwen. In 2006 en de volgende jaren heeft de club zich geëngageerd in de medefinanciering van de uitbreiding van Mivalti.  In 2012 heeft de club zich opnieuw geëngageerd voor de steun bij de nieuwe bouwwerken. Nadien steunde Lions Club Tielt ook de aanschaf van verschillende busjes, dagelijks transportmiddel voor de bewoners.

Website Mivalti
Mivalti

Lions Internationaal

Lions club Tielt is een onderdeel van de Lions Clubs International (LCI), ’s werelds grootste serviceclub en een van de grootste NGO’s ter wereld, met een netwerk van bijna 1,5 miljoen leden in 46.000 clubs in 210 landen.

Lions Clubs International is actief op een breed scala aan sociale terreinen.

Lions club internationaal
Lions Internationaal